ویزای تحصیلی بلژیک

عناوین مهم این نوشته

آخرین نوشته در مورد ویزا

شرایط دریافت ویزای تحصیلی بلژیک

کشور بلژیک یکی از کشورهای موفق اروپایی در زمینه بورسیه دانشجویان از سرتاسر دنیا و دادن ویزای تحصیلی بلژیک می باشد و سالانه تعداد بسیار زیادی از دانشجویان از سرتاسر دنیا به این کشور مهاجرت می کنند و قصد تحصیل در این کشور را دارند، دانشجویان ایرانی نیز از این قاعده جدا نیستند و سالانه بسیاری از دانشجویان ایرانی به این کشور برای تحصیل مهاجرت می کنند.

کشور بلژیک

اولین حضور مردم در محل کنونی کشور بلژیک در سال های اول پس از میلاد مسیح بود که توسط رومیان صورت گرفت. کشور بلژیک در قرن پانزدهم به عنوان یک کشور مستقل شروع به کار کرد و دارای توده های کوچکی بود که رفته رفته دارای قدرت شدند و امروزه نیز این توده ها در این کشور وجود دارند. در سال 1830 انقلاب بلژیک صورت گرفت و بعد از آن بود که این کشور به صورت رسمی در قاره اروپا شناخته شد. کشور بلژیک در اروپای مرکزی واقع می باشد و از همسایه های آن می توان به کشور های آلمان، فرانسه، هلند و لوکزامبورگ اشاره کرد.

آب و هوای کشور بلژیک بسیار معتدل می باشد و بسیار تحت تاثیر دریای شمال و اقیانوس اطلس می باشد. 60 درصد مردم بلژیک به زبان هلندی صحبت می کنند و باقی آن ها نیز به زبان فرانسوی صحبت می کنند. در کشور بلژیک قانون آزادی مذهبی وجود دارد و این کشور دارای دین رسمی نمی باشد ولی حدود 60 درصد مردم دارای دین مسیحی و مذهب کاتولیک می باشند و باقی مردم نیز دارای دین های دیگری هستند.

مهاجرت به بلژیک

اگر قصد مهاجرت به کشور بلژیک را دارید می توانید روش های گوناگونی را برای این کار انتخاب کنید، یکی از روش های مهاجرت به کشور بلژیک که معروف ترین روش نیز می باشد مهاجرت از طریق دریافت ویزای تحصیل در این کشور می باشد و بسیاری از دانشجویان از این طریق به این کشور مهاجرت می کنند. روش دوم برای مهاجرت به بلژیک مهاجرت از طریق کار می باشد که اگر دارای تخصص خاصی هستید می توانید درخواست مهاجرت به این کشور را بدهید و اگر خوش شانس باشید می توانید اقامت این کشور را دریافت کنید.

مهاجرت از طریق ازدواج نیز یکی دیگر از روش های مهاجرت به کشور بلژیک می باشد در این روش شما باید با یک شخص بلژیکی ازدواج کرده و بعد از آن اقدام به دریافت اقامت بلژیک کنید. مهاجرت از طریق تاسیس شرکت در بلژیک نیز سریع ترین روش برای مهاجرت به این کشور می باشد چرا که دولت بلژیک با افرادی که در این کشور سرمایه گذاری کنند رابطه بسیار خوبی دارد.

ویزای تحصیلی بلژیک

ویزای بلژیک

برای مهاجرت به کشور بلژیک و یا حتی سفر توریستی به این کشور نیاز دارید که در ابتدا ویزای بلژیک را دریافت کنید، برای دریافت ویزای بلژیک شما باید مدارک مورد نیاز خود را آماده کرده و به سفارت کشور بلژیک تحویل دهید و بعد از پرداخت هزینه صدور ویزای بلژیک می توانید منتظر بمانید تا در صورت تایید دولت این کشور ویزای شما صادر شود. در ادامه به معرفی و توضیح مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت بلژیک برای دریافت ویزای کشور بلژیک می پردازیم.

ویزای تحصیلی بلژیک

بسیاری از دانشجویان هستند که علاقه بسیار زیادی به تحصیل در خارج از کشور دارند و این دانشجویان اغلب کشور بلژیک را مقصد مناسبی برای ادامه تحصیل خود می بینند و قصد می کنند که ویزای تحصیلی بلژیک را دریافت کنند. برای دریافت ویزای تحصیلی بلژیک شما در ابتدا باید تقاضای اپلای به دانشگاه های این کشور را ارسال کنید و سپس اقدام به دریافت ویزای تحصیلی بلژیک کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم توضیحاتی درباره هزینه زندگی در این کشور، مزیت ها و معایب ویزای تحصیلی بلژیک و سایر موارد مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی بلژیک صحبت کنیم.

نحوه اپلای کردن برای دریافت ویزای تحصیلی بلژیک

قبل از آن که بخواهید نسبت به دریافت ویزای تحصیلی بلژیک اقدام کنید باید در یکی از آزمون هایی که موسسات معتبر آموزشی بلژیک برگزار می کنند شرکت کرده و آن را با موفقیت به پایان برسانید تا بعد از آن بتوانید به عنوان یک دانشجوی برتر بتوانید نسبت به دریافت ویزای تحصیلی بلژیک اقدام کنید، البته شرکت در این آزمون ها دارای هزینه ای می باشد که اگر موفق به دریافت ویزای تحصیلی بلژیک نشوید این هزینه بازگشت داده خواهد شد. بعد از شرکت در این آزمون می توانید به سفارت بلژیک مراجعه کنید و تقاضای دریافت ویزای تحصیلی در بلژیک را بدهید و سپس مدارک مورد نظر را ارائه دهید و منتظر بمانید تا درخواست شما تایید شود و بعد از آن ویزای تحصیلی بلژیک را دریافت کنید.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی بلژیک

برای دریافت ویزای تحصیل در کشور بلژیک به صورت رایگان باید جزو کشور هایی باشید که جزو اتحادیه اروپا می باشند و یا جزو کشور های ناحیه های اقتصادی اروپا هستند در این صورت شما نیازی به دریافت ویزای دانشجویی ندارید و به سادگی می توانید در این کشور به تحصیل بپردازید و همچنین از مزیت های بسیاری همانند رایگان بودن تمامی امکانات دانشگاه برخوردار  باشید و فقط کافی است هزینه زندگی خود را بپردازید که این هزینه نیز توسط شرکت های دولتی و خصوصی به صورت بورسیه در اختیار این دانشجویان قرار می گیرد، در غیر این صورت شما باید در ابتدا نسبت به دریافت ویزای دانشجویی اقدام کنید و سپس برای دریافت ویزای تحصیل در بلژیک اقدام کنید.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی بلژیک

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی بلژیک

برای دریافت ویزای تحصیلی بلژیک شما در ابتدا باید فرم درخواست ویزای تحصیلی بلژیک را پر کرده و امضا کنید، پاسپورت خود که بیش از 12 ماه اعتبار داشته باشد را ارائه دهید، مدارک بانکی خود که مبتنی بر تمکن مالی شما برای دریافت ویزای تحصیلی بلژیک می باشد و به امضای وزارت خارجه  و دادگستری در آمده است را ارائه دهید، گواهی پزشکی را نیز باید ارائه دهید که مبنی بر این نکته است که شما هیچ بیماری را به این کشور انتقال نمی دهید و در پایان گواهی پلیس را نیز باید ارائه دهید که مبنی بر این مورد می باشد که شما سابقه خلافکاری در کشور خودتان را نداشته باشید.

هزینه تحصیل در بلژیک

برای دریافت ویزای تحصیلی بلژیک شما در ابتدا باید با هزینه تحصیل و نحوه پرداخت آن در این کشور آشنا شوید. هزینه زندگی در کشور بلژیک و هم چنین هزینه تحصیل در این کشور کمی بالاست ولی هیچ احتیاجی به نگرانی در این مورد نیست چرا که دولت بلژیک طی برنامه ای بلند مدت بورسیه هایی را برای دانشجویان سرتاسر دنیا فراهم کرده است که بتوانند به سادگی در این کشور به تحصیل بپردازند. برای دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا هر ساله 1000 دلار به صورت جایزه در نظر گرفته شده است و همین طور سالانه 5000 دلار نیز کمک هزینه محلی به دانشجویان داده می شود.

هزینه تحصیل در بلژیک

مزیت های ویزای تحصیلی بلژیک

برای دریافت ویزا بهتر است در ابتدا با مزایای دریافت ویزای تحصیلی بلژیک بیشتر آشنا شوید. کشور بلژیک موقعیت مناسبی را فراهم کرده است که دانشجویانی که ویزای تحصیلی بلژیک را دریافت کرده اند به راحتی بتوانند به صورت پاره وقت دراین کشور به کار مشغول شوند و حقوق دریافت کنند. از کشور بلژیک به تمامی کشورهای اروپایی می توانید سفر کنید و به این صورت می توانید به اکثر کنفرانس های علمی که در قاره اروپا برگزار می شود بدون نیاز به ویزای جدیدی بروید و از آن ها استفاده کنید. کیفیت زندگی در کشور بلژیک بسیار بالا می باشد و می توانید یک زندگی بسیار خوب را در این کشور تجربه کنید. همین طور می توانید از جاذبه های گرشگری بسیار زیاد و فوق العاده زیبای این کشور نیز استفاده کنید.

معایب دریافت ویزای تحصیلی بلژیک

با دریافت ویزا ممکن است دچار مشکلاتی نیز بشوید که در ادامه به بررسی این مشکلات می پردازیم. اولین مشکلی که ممکن است پیش بیاید مشکل مالی می باشد با این که دانشگاه های این کشور بسیاری از دانشجویان را بورسیه می کنند و هزینه تحصیل این دانشجویان را می پردازند ولی فراموش نکنید که این تنها هزینه تحصیل شما می باشد و برای هزینه های زندگی خود تنها مقدار کمی از این پول باقی می ماند. بنابراین دو راه را برای گذران زندگی در این وضعیت دارید.

اولین راه این است که با سختی دادن به خود با همین مقدار کم سر کنید و بعد از تمام شدن تحصیل خود به لذت بردن از این کشور بپردازید که خب برای دانشجویان بسیار سخت است که حتی از خوردن غذا در بعضی وعده ها صرف نظر کنند، دومین روش برای رهایی از این مشکل کار کردن می باشد که در این صورت فرصت کمتری برای درس خواندن خواهید داشت. دومین مشکلی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که ممکن است دلتنگ خانواده خود شوید و برای مدتی نتوانید آن ها را ببینید بنابراین قبل از دریافت ویزا به این نکات دقت کنید تا بعد از دریافت ویزای تحصیلی بلژیک به مشکل نخورید.

سایر ویزاها :

هزینه‌ ویزای نیوزیلند

ویزای نیوزیلند

کشور نیوزیلند کشوری توسعه‌یافته و ثروتمند است. شرایط ایده­آل زندگی در نیوزیلند سبب شده است بسیاری از افراد مشتاق دریافت ویزای نیوزیلند باشند. طبق آمار

مطالعه »
ویزای اتریش

ویزای اتریش

اخذ ویزای اتریش برای ورود به این کشور الزامی ست، متقاضیان با هر هدفی که داشته باشند باید نسبت به طی کردن مراحل مربوط به

مطالعه »
ویزای دانمارک

ویزای دانمارک

شرایط صدور ویزای دانمارک چیست؟ ویزاهایی که برای دانمارک صادر می شوند، معمولاً با چه اهدافی هستند؟ اگر قصد دارید به کشور دانمارک سفر کنید،

مطالعه »
ویزای چین

ویزای چین

چین یک کشور زیبا و توریستی است. علاوه بر این می تواند یک مقصد مناسب برای کار و تجارت یا تحصیل نیز باشد. اگر شما

مطالعه »
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام کارشناس :
آتنا الوند
نام کارشناس :
فرهان مسعودی
نام کارشناس :
رها قلاوند